Informatii Utile

Previous Next

De ce este atât de important pentru business-ul tău un site bine făcut? 

Indiferent că reprezinți o afacere la început de drum, că ești implicat într-o afacere de familie sau coordonezi o afacere de dimensiuni medii sau mari, este vital ca prezența ta on-line să fie în concordanță cu imaginea brand-ului tău și să comunice corect mesajul pe care vrei să îl transmiți.

În articolul de astăzi vom vedea împreună care sunt motivele pentru care este cu adevărat necesar să ai un site bun:

1. Web-site-ul reprezintă primul tău impact asupra clienților aflați în mediul on-line.

Prin urmare acesta trebuie să aibă un design bun și să fie bine organizat, respectând o ordine logică.

Un web-site cu un aspect modern și profesional îi va determina pe clienți să aibă o încredere sporită în afacerea ta. Web-site-ul vorbește în numele tău și trebuie să poarte către clienți mesajul pe care tu ți-l dorești, punând în evidență, prin design și structură, elementele tale de diferențiere. El trebuie să integreze corect elementele tale de branding (logo, gama cromatică, slogan, etc.) deoarece acesta reprezintă o continuare a imaginii tale. În plus, cu cât un potențial client regăsește mai ușor informația pe care o caută (însemnând că web-site-ul tău are o structură clară, logică, bine delimitată) cu atât șansele ca el să aleagă să cumpere de la tine sunt mai mari.

Niciun potențial client nu va petrece foarte mult timp pe un web-site unde informația este prezentată într-un mod ambiguu, asociind acest lucru cu o lipsă de profesionalism. După o simplă privire, vizitatorul web-siteului (adică potențialul tău client) trebuie să înțeleagă care este conținutul principal și ce informații poate regăsi. Acest lucru se poate realiza cu ajutorul meniului dar și al unei delimitări prin mărime și plasament. Nu în ultimul rând, este extrem de impoartant ca web-site-ul tău să aibă elemente ce te ajută să ieși în evidență, elemente că rămân în mintea potențialului client, determinându-l să revină. Un web designer bun va ști să aleagă acele elemente care să te ajute să maximizezi impactul asupra celor ce îți accesează web-site-ul.

2. Un web-site bun va transforma un vizitator într-un client printr-un flux simplu al procesului de cumpărare.

Un web-site cu un flux bine delimitat al traseului unui vizitator îți va fi cel mai bun prieten în procesul de transportare al acestuia din simplu vizitator în client. Trebuie să știi că atunci când un vizitator trebuie să urmeze foarte mulți pași pentru a afla cum poate achiziționa bunurile/serviciile tale, a solicita mai multe informații sau chiar a efectua procesul de achiziție, va renunța. Probabil ai auzit de butoanele call-to-action, cele care îndeamnă clientul la a realiza o acțiune. Ele trebuie să se regăsescă pe pagina dedicată fiecărui tip de produs sau serviciu astfel încât oricare dintre acțiunile de mai sus să se poată realiza cu un singur click. Un web designer bun te va ajuta să ghidezi pașii potențialului tău client astfel încât, la final, să vorbim despre un proces win-win

3. Un web-site bun este un site corect optimizat SEO ce îi va ajuta pe potențialii tăi clienți să ajungă mai repede la tine.

Toate aceste servicii profesionale ți le oferim la un preț rezonabil!

Îți spuneam mai devreme despre importanța design-ului. Trebuie să știi că, dincolo de design, un rol vital îl joacă și conținutul web-site-ului tău.

Scopul tău nu este doar să ai un site care să arate bine ci și să atragi cât mai mulți vizitatori pe care să îi poți converti în clienți.

Cum poți face acest lucru?

Prin optimizarea lui SEO,

metoda principală de optimizare, foarte succint, prin folosirea cât mai multor cuvinte cheie care să te ajute să apari cât mai sus în topul căutărilor pe un motor de căutare. Prin urmare, îți recomandăm ca alături de web designer, să ai implicate în proiectul de creare a web-site-ului tău încă două persoane: un specialist SEO și un content writer. Un specialist SEO te va ajuta să analizezi atât concurența cât și solicitările clienților (cele mai frecvente căutări în domeniul tău), stabilind cuvintele cheie ce pot atrage clienții, răspunzând nevoilor pe care aceștia la au. Mai departe, content writer-ul preia aceste cuvinte cheie și le integrează în texte unice, relevante pentru client. Este important să ai texte unice pentru ca motoarele de căutare să accepte și promoveze conținutul tău.

De asemenea, nu uita – cu cât un cuvânt cheie este mai des folosit, cu atât șansele să apari în topul căutărilor organice (adică al celor neplătite) sunt mai mari. 

4. Un web-site bun este un site optimizat pentru afișarea pe telefonul mobil sau tabletă.

Un aspect important de care trebuie să ții cont este optimizarea web-site-ului tău pentru smart phone-uri și tablete. Un web-site bun este un web-site ce poate fi accesat de pe orice tip de device. Nu uita că ne aflăm într-o perioadă în care cea mai mare parte a informațiilor este accesată de pe dispozitive mobile. În cazul în care un potențial client îți vizitează web-site-ul iar conținutul nu este corect afișat, nu numai că nu va cumpăra atunci de la tine dar va decide și să nu mai revină, considerând că este neactualizat și să oferă siguranța unor servicii de încredere.

5. Un web-site bun este un site găzduit pe un server stabil și performant pentru SEO.

După ce ai finalizat web-site-ul tău, ai un design perfect completat de un conținut adecvat, ai grijă ce hosting alegi. Este impoartant ca el să fie găzduit pe un server stabil și performant pentru SEO. Nu îți dorești un web site care să nu funcționeze, determinându-i pe vizitatori să se orietenze către concurență. 

6. Un web-site bun este un web-site actualizat.

Ai grijă să nu uiți de web-site-ul tău o dată ce a fost creat. Actualizează în permanență informațiile astfel încât ele să rămână pertinente. Investește timp și resurse în creare de articole pentru blog-uri sau descrierea produselor și/sau serviciilor tale. Este important să oferi atât cantitate cât și calitate. În momentul în care adaugi, în permanență, conținut nou și relevant pe web-site-ul tău, acesta devine atractiv pentru motoarele de căutare și pentru programele lor de indexare automată.

Nu în ultimul rând, un conțiut bun poate deveni rapid viral, fiind distribuit de cât mai multe persoane și ajutându-te să ajungi la cât mai mulți potențiali clienți.

Vezi si articolul:  Ce este SEO și Google Ads? La ce te ajută?

Previous Next

Atat SEO cat si AdWords au menirea de a directiona trafic catre site-ul tau,

trafic din care rezulta clienti noi, cu alte cuvinte sunt metode de promovare online care aduc vizitatori paginilor tale web dintre cei care cauta idei, solutii, furnizori sau pur si simplu informatie relevanta utilizand cuvinte cheie prin intermediul unui motor de cautare (in principal Google).

Continutul este optimizat (SEO) sau promovat (Google AdWords) si vizitatorul ajunge pe pagina ta, daca gaseste ceea ce cauta si il convinge contintul atunci sunt foarte bune sanse ca el mai devreme sau mai tarziu sa ajunga clientul tau.

Ambele metode urmaresc acelas obiectiv, dar principiile difera. Practic reprezinta puncte de vedere opuse. Pentru o cat mai buna intelegere a celor doua modalitati sa vedem ce reprezinta si care sunt principiile de baza si elementele definitorii.

SEO - Optimizarea pentru Motoarele de Cautare (Google)

SEO-ul este metoda care se concentreaza pe a face site-ul tau, continutul acestuia, cat mai relevant pentru motoarele de cautare. Optimizeaza site-ul in termeni de cuvinte cheie, articole, legaturi cu alte pagini, continut prezent in paginile site-ului. Prin optimizare se urmareste ca paginile sa corespunda cat mai bine algoritmilor de pozitionare ai motoarelor de cautare.

Nici un specialist SEO nu cunoaste acesti algoritmi cu exactitate.

  • Motoarele de cautare actualizeaza algoritmii foarte des
  • Google o face mai mult de 400 de ori pe an
  • Algoritmi iau in calcul peste 200 de factori pentru a stabili pozitionarea unei pagini

Experienta ultimilor ani ne spune ca se intampla in general 2 actualizari mai consistente pe an, acestea in general rastoarna indexarea paginilor spre bine sau mai spre rau, depinde de cat la curent este pagina cu ultimele noutati.

Important de stiut, doar prima etapa a SEO necesita cunostinte tehnice de programare web si se realizeaza in general in momentul in care se creeaza site-ul.

SEO se compune din: 

SEO on page (include si prima etapa):

  • optimizare text (modificarea textului conform unor reguli)
  • optimizarea meta tag-urilor html
  • optimizarea structurii informationale a site-ului (categorii, etichete/tag-uri, pagini)
  • optimizarea URL-urilor – rescrierea url-urilor
  • optimizare poze, link-uri si alte elemente HTML

SEO off page:

  • link building - link-uri interne si externe
  • link dinstre pagini cu autoritate
  • scrierea de articole de calitate pe site
  • creare si integrarea paginilor social media (Facebook, Twitter, Google +, Instagram, Google My Business etc)

Toate acestea trebuiesc facute conform ultimelor tendinte si actualizari de algoritmi intreprinse de Google - in general actualizarile majore sunt anuntate, in momentul in care se intampla se verifica efectul asupra site-urilor existente, iar dupa cateva luni se trag concluziile legat de masurile de optimizare SEO necesare.

AD Words - platforma de promovare „de casa” a Google.

Acesta sistem ofera posibilitatea pozitionari site-ului tau pe primele pozitii la cautari utilizand Platforma de Promovare Online Google AdWords.

AdWords functioneaza dupa principiul pay per click – plata pentru click.

Pe scurt:

  1. Alegi cuvintele si expresiile cheie relevante ofertei tale
  2. Atunci cand acestea sunt utilizate la cautari anuntul tau va fi pozitionat automat in primele pozitii
  3. Daca utilizatorul da click pe anunt atunci Google te va taxa cu asa numitul cost per click - CPC
  4. Vei plati catre Google de fiecare data cand cineva acceseaza anuntul tau ca si rezultat al unei cautari.

Acest CPC este variabil pentru fiecare cuvant cheie in parte si este calculat automat de catre sistem la fiecare cautare – este licitat de catre sistem la fiecare cautare in parte.

Valoarea CPC-ului depinde de:

  • Concurenta (cat de multi au setat un cuvand cheie in campanii AdWords)
  • Un scor de calitate care reflecta relevanta paginii tale, a anuntului tau, in raport cu cuvintele cheie utilizare

Anunturile sunt definite din platforma, din contul AdWords si pot avea diferite forme: text, imagine, anunturi dinamice, chiar si anunturi video.

In ce consta Promovarea AdWords, Ce presupune?

  • Creare Cont AdWords, se poate utilizeaza orice adresa Gmail
  • Definire campanie AdWords – campanii, grupuri de anunturi, anunturi, cuvinte si expresii cheie, strategiile de licitare, diectionarea anunturilor (geografica, pe sexe, pe categorii sociale sau profesionale etc)
  • Alimentarea contului, asigurarea bugetului initial
  • Administrarea Campaniei: supervizare, evaluare continua si aplicare masuri de eficientizare si imbunatatire a conversiei in functie de statisticile furnizate in timp real
  • Raportare rezultate – Calcul Rentabilitate – Analiza Oportunitatilor

Costurile legate de utilizarea celor 2 metode sunt comparabile,

Succint putem spune ca:

  • In cazul AdWords platesti Google sa te plaseze acolo unde vrei atunci cand vrei,
  • Iar in cazul SEO platesti pe cineva ca sa convinga Google sa te plaseze cat mai sus pentru cat mai multe cuvinte cheie gratuit

In cazul ambelor metode este recomandat sa studiati bine problema inainte de a incepe, externalizarea catre furnizori specializati ar fi indicata in cazul in care nu aveti suficient timp, motivul principal este acela ca, in special in cazul AdWords, se pot pierde foarte multi bani printr-o campanie structurata si gandita ineficient. (google este mai mult decat fericit sa te promoveze, ca doar e pe bani, in cazul in care ai setat gresit grupul tinta, setarile geografice, sau ai supralicitat la cuvinte cheie te arde de nu te vezi).

Din experienta ultimilor ani putem spune ca este din ce in ce mai greu sa convingi Google prin SEO ca sa lucreze pentru tine gratuit.

Atat in cazul SEO cat si in cazul ADWords exista o serie de Avantaje si Dezavantaje, prin analiza acestora putem sa deducem care dintre cele doua este mai potrivita obiectivului urmarit, sau in ce masura ambele metode pot fi rentabile.

Este evident ca SEO si AdWords nu se exclud reciproc, ci sunt doua instrumente diferite pentru a ajunge la acelasi scop: vanzarea.

  • AdWords este esential in perioada de inceput, pentru campanii de marketing sezonale, sau de scurta durata
  • SEO este necesar intr-o perspectiva mai larga, pe termen lung, pentru a avea un continut relevant / valoros pentru potentialii clienti, o pagina bine structurata si usor de utilizat.

Recomandari pentru cei care vor clienti din online:

1. Alege un web designer/programator profesionist si competent atunci cand iti creezi site-ul

  • acesta iti va face si prima faza a SEO, partea tehnica care reprezinta fundatia site-ului
  • daca ai un site facut de mantuiala, depasit din punct de vedere tehnic mai bine renunta la el si creeaza unul nou cu baze solide, domeniul - numele site-ului se poate pastra
  • sa "vada" un pic si partea de marketing si promovare

2. Mobilizeaza-ti echipa pentru a crea periodic continut relevant pentru site-ul tau

  • Incarcare articole relevante, proiecte, dezvoltare portofoliu lucrari
  • Poze autentice despre servicii sau produse
  • Descriere studii de caz - intra tot la portofoliu
  • Creare si incarcare manuale de utilizare, filmulete demonstrative
  • Redactare testimoniale de la clientii existenti 
  • Inregistrarea site-ului in directoare online
  • Promovarea site-ului pe internet - sa se ingrijeasca putin de paginile social media, cele mai importante ar fi Google My Business, Facebook - atentie la rating-uri!

Aceste activitati desfasurate intr-un mod sistematic, organizat si responsabil vor rezolva peste 90 % din SEO-ul de care ai nevoie. Coroborat cu un update tehnic odata la 1-2 ani se poate rezolva problema SEO-ului in majoritatea cazurilor.

3. Utilizeaza AdWords pentru inceput, iar cand SEO-ul incepe sa-si faca efectul poti renunta la a mai plati pentru Google

De ce AdWords?

  • Poate garanta prezenta ta in prima pagina in orice conditii
  • Ofera si posibilitatea reclamei sub forma de banere

Anunturi text sau video pe site-urile afiliate Google – practic poti aduce clienti si dintre cei care nu te cauta.

  • Este simplu si ofera rezultate imediate

Anunturile AdWords sunt afisate imediat dupa alegerea cuvintelor cheie, acest lucru aduce trafic imediat dupa activarea campaniei.

  • Asigura o directionarea precisa

Anunturile sunt afisate numai pentru cuvintele cheie alese. In plus, se poate controla zona geografica, perioada, si multi alti parametrii legat de caracteristicile publicului care doriti sa il accesati.

  • Plata doar pentru rezultat

Google taxeaza doar atunci cand anunturile sunt accesate, deci vizitatorul a ajuns pe pagina.

  • Ofera transparenta 100 %

In functie de costuri si veniturile generate rezulta rentabilitatea, daca e sub asteptari renunti, daca este peste asteptari eventual vei fi tentat sa cresti bugetul pentru a creste proportional si veniturile.

Google AdWords poate fi mult mai rentabil decat majoritatea metodelor clasice de promovare: materiale printate, banere, anunturi in ziare etc


 

Despre Noi

Suntem un furnizor web tanar, firma infiintata in 2012 ... vezi scurt istoric complet.